آموزش و پرورش مجری مصوبات ستاد ملی کرونا در اجرای شیوه نامه بازگشایی مدارس است/اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای افزایش دسترسی دانش آموزان خوزستانی به شاد/ضدعفونی سراسر مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه های مجموعه تعلیم و تربیت استان در خصوص مهیاسازی مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی؛ خاطرنشان کرد: در بحث بازگشایی مدارس، آموزش و پرورش خوزستان مجری مصوبات ستاد ملی کرونا است. در این راستا و با همکاری استانداری خوزستان ۳ هزار و ۲۰۰ تبلت با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال جهت افزایش دسترسی دانش آموزان مناطق کم برخودار خریداری شده است. همچنین ۶۷ میلیارد ریال برای ضدعفونی مدارس سراسر استان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت ظهر امروز دوشنبه ۳ شهریورماه ۹۹ در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: سناریوهای لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است اما تصمیم نهایی بر عهده ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا است. ستاد ملی کرونا ما را مکلف به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه کرده است بنابراین فرآیند آموزش آغاز خواهد شد اما اینکه فرآیند آموزش به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری باشد، طبق نظر ستاد ملی کرونا است.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار  جهت خرید ۳ هزار و ۲۰۰ تبلت برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان؛ توضیح داد: به دنبال اختصاص سیمکارت رایگان برای این تبلت های دانش آموزی هستیم. این تبلت های دانش آموزی به زودی در بین مدارس مناطق کم برخوردار استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان خوزستان اینترنت برنامه شاد برای معلمان و دانش آموزان خوزستانی رایگان می شود. همچنین اینترنت سراسر مدارس استان رایگان می شود تا معلمان بتوانند فرآیند تولید محتوای الکترونیکی را انجام دهند و فایل های تولیدی را در بستر شاد منتشر کنند.

مودت با بیان اینکه پروژه هوشمندساری مدارس استان تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه در راستای توسعه مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و مدارس شهری زیر ۲۰ خانوار؛ زیرساخت اینترنتی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه شهری و ۳ هزار مدرسه روستایی تامین خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از شبکه شاد استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: افزایش ضریب ایمنی  مدارس از لحاظ بهداشتی به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد. بر همین اساس تاکنون ۶۷ میلیارد ریال اعتبار در ۳ نوبت بین مدارس استان توزیع شد تا فرآیند ضدعفونی  و گندزدایی را انجام دهند.


منبع مطلب:آموزش و پرورش خوزستان



      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , صندلی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , اتصالات اسپیس فریم , چادر مسافرتی ارزان , لینک شما در اینجا