ثبت نام غیرحضوری همه پایه های تحصیلی به جز پایه اول ابتدایی/پیش بینی ثبت نام ۱۰۵ هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول دبستان در استان خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به پیش بینی ثبت نام ۱۰۵ هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول دبستان در استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی امسال تنها ثبت نام پایه اول دبستان حضوری انجام می شود و بقیه پایه ها از طریق سامانه های الکترونیکی و غیر حضوری خواهد بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان کوروش مودت امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در امر ثبت نام دانش آموزان بیان کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و نیز شیوه نامه ابلاغی ثبت نام از سوی وزارت آموزش و پرورش ثبت نام همه پایه ها به استثنای پایه اول دبستان به صورت غیر حضوری و بر بستر سامانه پادا صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی تعداد ثبت نامی ها در پیش دبستانی و پایه اول؛ توضیح داد: پیش بینی همکاران ما در معاونت ابتدایی ثبت نام ۹۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و همچنین ۱۰۵ هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه ثبت نام همه پایه ها به جز پایه اول در خوزستان و نیز سراسر کشور  غیرحضوری و الکترونیکی است؛ توضیح داد: انجام ثبت‌نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir خواهد بود. البته ثبت نام دانش آموزان پایه اول به دلیل لزوم انجام فرآیند سنجش سلامت به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود.

مودت اضافه کرد: بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سیدا، ثبت نام میان پایه ها به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می شود و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیای آنها به مدرسه نیست. البته ثبت نام خودکار میان پایه ها موقت بوده و دانش آموز (یا اولیاء وی) باید با مراجعه به درگاه نسبت به نهایی کردن ثبت نام خود اقدام نموده و یا در صورت تمایل می تواند چهار مدرسه دیگر را نیز به عنوان گزینه ثبت نام انتخاب کند.

وی در ادامه گفت: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خرداد به صورت حضوری انجام می شود. بدیهی است بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش بدو ورود، ثبت نام قطعی خواهد شد. بر همین اساس آموزش و پرورش استان خوزستان با برنامه ریزی برای راه اندازی بالغ بر ۶۱ پایگاه شهری و ۳ پایگاه عشایری سنجش سلامت؛ برنامه های ویژه برای تسهیل فرآیند ثبت نام پایه اولی ها در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: ۱۵ خرداد ماه امکان نوبت گیری طرح سنجش برای والدین فراهم خواهد شد و از ۱ تیرماه همه پایگاه های سنجش سلامت سراسر استان با ظرفیت پذیرش روزانه ۳۳ مراجع آماده انجام طرح سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان خوزستانی خواهند بود.

مأخذ:آموزش و پرورش خوزستان



      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , صندلی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , اتصالات اسپیس فریم , چادر مسافرتی ارزان , لینک شما در اینجا